Istoria Massey Ferguson

Posted by admin 03.05.2015 0 Comment(s)

Massey Ferguson, companie care face parte din Corporaţia AGCO, se mândreşte cu o istorie de 60 de ani, în care s-a dezvoltat pe plan internaţional, iar produsele sale sunt comercializate în peste 140 de ţări din lume, cu ajutorul unei reţele formate din peste 5.000 de dealeri. În România, din acest an, distribuitor exclusiv al mărcii este Gereral Leasing SA.

\n\n
\n
 
\n\n

Picture În anul 1953, două companii producătoare de maşini agricole au fuzionat, pentru a forma Massey-Harris-Ferguson. Cele două, Massey-Harris cu sediul în Canada, şi Harry Ferguson Ltd., în Anglia, s-au unit, pentru a construi tractoare şi maşini de recoltat, ce au avut mai târziu o puternică influenţă asupra modului în care se construiau utilajele destinate agriculturii. În 1958, ia naştere denumirea de Massey Ferguson şi sunt stabilite culorile, acum familiare, roşu şi gri, împreună cu logoul său, format din 3 triunghiuri. Pe măsură ce deschide un nou depozit de piese în apropiere de Paris şi măreşte fabrica de combine din Germania, afacerea începe să se dezvolte.
\n
\nSe fac investiţii majore în fabricile din Marea Britanie şi Franţa, iar la finele lui 1958 gama de produse se extinde, cuprizând tractorul MF 65. Vânzările încep să atingă un nivel record. Numărul de angajaţi depăşeşte 23.000 de oameni, iar peste 90% din combinele autopropulsate din Anglia sunt marca Massey Ferguson. În această perioadă, face numeroase achiziţii de succes, cum ar fi producătorul de motoare diesel F. Perkins Ltd., Standard Motor şi fabrica de tractoare în Coventry, Anglia. La sfârşitul anilor '50, linia de producţia a Massey Ferguson cuprinde peste 60 de noi modele, de la tractorul utilitar MF 65 până la combina autopropulsată MF 72, stabilind astfel noi standarde în activitatea de producţie.
\n
\nÎn anii '60, compania devine din ce mai puternică, o dată cu deschiderea noii fabrici de tractoare în Beauvais, Franţa, unde se produce tractorul MF 25 şi care, mai târziu, pătrunde pe pieţele din Franţa şi Germania. În altă parte a Europei, MF achiziţionează compania de tractoare Landini şi Figli SpA din Italia. În anul următor, vânzările ating un nou record. În anul 1961, pe piaţa Statelor Unite ale Americii compania urcă de pe locul 7 pe poziţia 3. Începe producţia şi în alte ţări, precum India şi Brazilia.
\n
\nÎn 1962, lansează prima cutie de viteze „Multi-Power” din industrie, oferită ca opţiune pe tractoarele MF. Până la acea vreme, MF deţinea 26 de fabrici în 9 ţări din lume. Sunt introduse noi modele de combine, cum ar fi MF 400 şi MF 500 în Marea Britanie, şi MF 31 şi MF 86 în Germania. În 1965, un nou record al vânzărilor este doborât, iar MF ocupă poziţia de lider în materie de tractoare, cu o rată a producţiei anuală de 30.000 de unităţi. În acelaşi an, noul sistem de control al presiunii „Pressure Control” se dovedeşte a fi un succes şi începe să fie introdus progresiv pe pieţele globale. În anul 1966, sunt introduse câteva produse noi, incluzând combina tractată MF 405. Continuând să crească, compania Massey Ferguson construieşte o nouă fabrică în apropiere de Roma, Italia, realizează o turnătorie în Australia şi o fabrică de asamblare în Mexic.
\n
\nÎn perioada 1962-1967, angajează peste 6.000 de persoane şi începe să construiască snowmobile pentru pieţele din SUA şi Canada. La începutul anilor '70, maşinile construite de MF erau cele mai silenţioase din industrie şi aveau cel mai mic centru de gravitaţie. În 1970, noi serii de combine MF sunt anunţate, MF 520 şi MF 625, destinate fermelor mari şi prestatorilor de servicii.
\n
\nDouă inovaţii majore în industria combinelor sunt introduse în acel an: prima combină autopropulsată pentru cultura de porumb, de 4 rânduri, şi combina autopropulsată, de mare capacitate, MF 201 Commander, pentru recoltarea trestiei de zahăr. MF 135 continuă să fie cel mai vândut tractor al companiei, cu peste 350.000 din 1965 de unităţi fabricate. În această perioadă, în Germania vânzările ating un nivel record.
\n
\nDupă 5 ani de cercetare, MF lansează cea mai mare maşină de recoltat, MF 760, pe care o prezintă dealerilor din SUA şi Canada. Pe parcusul anilor '70, MF lansează noi modele de tractoare, ajungând să numere în total 11 tractoare, cu puteri de la 45 până la 180 CP.
\n
\nVânzările înregistrează un trend crescător, pe măsură ce pătrunde pe noi pieţe, cum ar fi Africa de Sud, Argentina, Polonia, Libia sau Sudan. La sfârşitul anilor '70, lansează seria de tractoare MF 2000, o alta de tractoare cu puteri mari, dar şi tractoare compacte, de la 16 până la 21 CP. În acelaşi timp, lansează şi presa de balotat MF 1560. Anii '80 sunt dificili pentru MF şi pentru industria constructoare de maşini agricole, ca urmare a cererii scăzute de utilaje agricole.
\n
\nÎn 1981, reţeaua de distribuţie a MF este una dintre cele mai mari din domeniu. În 1989, primeşte medalia de argint la expoziţia SIMA de la Paris, pentru sistemul Datatronic. Compania începe să se refacă după 8 ani financiari dificili şi face investiţii în dezvoltarea de noi produse. nul dintre motto-urile sale este să continue să inspire pentru următorii 50 de ani.

\n\n

sursa: agrimedia.ro

\n\n

\n\n

Leave a Comment